DSC04962

Wegańskie placki z quinoa z salsą z mango i grillowanym halloumi

Pełna wartości odżywczych quinoa, płatki owsiane, ulubione mleko i szczypta soli do smaku-tyle wystarczy, aby zaserwować coś pysznego z do prawdy niewielu składników! Proponowane przeze mnie wegańskie placuszki stanową świetny sposób na przemycenie komosy (a w raz z nią wartościowego białka!) do codziennego jadłospisu. Robi się je błyskawicznie…jedyny haczyk to nocne namaczanie ziaren, niemniej o poranku w kilka chwil przygotujecie zdrowe śniadanko 🙂
Koniecznie zaserwujcie je ze słodko-ostrą salsą z mango i grillowanym serem halloumi! Smakowa eksploznja gwarantowana 🙂

DSC04957

3 składnikowe placuszki z salsą z magno i grillowanym serem halloumi 
Składniki na placki:
-190g suchej komosy ryżowej
-70g płatków owsianych
-150ml mleka (w wersji wegańskiej dowolnego roślinnego)
-szczypta soli himalajskiej i pieprzu
-opcjonalnie odrobina ksylitolu

Składniki na salsę:
-1 średnie dojrzałe mango
-ulubiony (najlepiej słodki) pomidor
-1/4 czerwonej cebulki
-szczypta pieprzu cayenne
-sól i pieprz do smaku

+2/3 plastry sera halloumi na porcję

Przygotowanie:
I. Komosę moczymy w zimnej wodzie (ok. 500ml) przez całą noc
II. Rano dokładnie ją odcedzamy i przepłukujemy. Dodajemy płatki, mleko i przyprawy i blendujemy do uzyskania masy przypominającej gęstą śmietanę. Odstawiamy na ok. 10 minut.
III. W tym czasie przygotowywujemy salsę: mango, pomidorka i cebulkę kroimy w bardzo drobna kosteczkę. Umieszczamy w misce, dodajemy sól, pieprz i pieprz cayenne. Mieszamy i odstawiamy do lodówki.
IV. Placuszki smażymy na dobrej, nieprzywierającej patelni (smarujemy tłuszczem ewentualnie) po kilkanaście sekund z każdej strony (przewracamy jeszcze zanim zetną się od góry).
V. Gotowe placki podajemy z porcją salsy i serem halloumi, który grillujemy tuż przed podaniem 🙂

DSC04962

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *