DSC06524

Quinoa na dobry start

Komosa ryżowa to bogactwo witamin, minerałów i wszelkich związków wpływających korzystnie na zdrowie.
Jest bezglutenowa, o delikatnie orzechowym aromacie, bardzo pożywna i dzięki swoim właściwościom wpływa pozytywnie nie tylko na układ trawienny, ale też nerwowy.
Czy to oznacza, że jedząc szklankę quinoa dziennie będziemy szczęśliwsi? Tego nie gwarantuję, choć myślę, że zaczynając dzień porcją komosy, czekoladą i orzechami laskowymi robimy bardzo duży krok ku dobremu samopoczuciu 🙂

DSC06527

Śniadaniowa komosa z daktylami, czekoladą i orzechami laskowymi
Składniki (1 porcja)
-50g suchej komosy ryżowej
-szklanka wody
-ok. 100ml mleka
-szczypta soli
-1 duża łyżka ksylitolu/miodu
-garstka orzechów włoskich
-2 świeże daktyle lub kilka suszonych
-kostka (lub więcej) min. 70% czekolady

Przygotowanie:
1. W garnku zagotowujemy wodę ze szczyptą soli.
2. Komosę dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą. Dodajemy ją do wrzącej wody i gotujemy do momentu, aż wchłonie płyny. Po tym czasie odstawimy ją na ok. 15 minut.
3. Do ugotowanego ziarna dodajemy mleko, miód i podgrzewamy do momentu uzyskania preferowanej gęstości.
4. Podajemy z orzechami laskowymi, posiekaną czekoladą, daktylami i owocami.
5. Smacznego.

*Komosę można ugotować dzień wcześniej, a rano jedynie podgrzać ją z mlekiem*

DSC06524

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *